[pic=5_1267459071.jpg][pic=5_1267459050.jpg][pic=5_1267459001.jpg][pic=5_1267458978.jpg][pic=5_1267458953.jpg][pic=5_1267458928.jpg][pic=5_1267458902.jpg]De 20 leerlingen van het vierde leerjaar van basisschool De Evenaar in de Sint-Jansstraat zijn maandagnamiddag hun verkiezingscampagne rond Linda Mertens (Milk Inc.) gestart. De leerlingen willen niets liever dan dat hun favoriete zangeres op 31 juli verkozen wordt als Bekendste Herentalsenaar. Ze zullen vanaf maandag tot eind juni verschillende promotieacties voeren. Juffrouw Lien Cavens en de school passen gans de verkiezingscampagne in de verschillende lessen. Juffrouw Lien Cavens: "Er wordt een website gemaakt waarop foto's, verslagen van activiteiten worden opgezet. Deze website luistert naar de naam www.lindawint.be en is vanaf maandagavond operationeel. Tijdens de lessen zullen er heel wat schrijfopdrachten zijn (bv. de uitnodiging voor de persconferentie, dagboek, krantenartikel, interview, ...). In de klas komt een grafisch ontwerper uitleg geven over het ontwerpen van affiches en flyers. Samen met de leerlingen wordt dan een affiche en een flyer gemaakt." Ook de muziek en dans staan in de campagne centraal. Lien Cavens: "We gaan op een nummer van Milk Inc. een andere tekst zetten. Dat lied wordt dan ingezongen in een muziekstudio en aangeleerd aan de kinderen van de andere klassene. In de lessen LO wort een dans aangeleerd op een nummer van Milk Inc."Eén van de komende WO-thema's is het thema 'Media'. Tijdens dat thema wordt er een bezoek gebracht aan drukkerij Baudoin en aan de radiostudio's van ThalsFM. Na de paasvakantie worden de affiches in gans Herentals opgehangen en flyers uitgedeeld.